Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό (ΠΟΕΕΤ) προκήρυξε πανελλαδική 24ωρη απεργία στον κλάδο την Τετάρτη 24 Ιουνίου, με αιτήματα για υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αυξήσεις μισθών και λήψη μέτρων για την ακρίβεια και την ασφάλεια.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΌ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
24 ΙΟΥΝΙΟΥ 2026 – ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ
Η Διοίκηση της ΠΟΕΕΤ ομόφωνα κήρυξε Πανελλήνια 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ στον κλάδο του Επισιτισμού – Τουρισμού στις 24/06/2026 ημέρα Τετάρτη και απεργιακές συγκεντρώσεις στα κατά τόπους πρωτοβάθμια σωματεία μας και στην Αθήνα στις 11:00 το πρωί έξω από το Υπουργείο Εργασίας.
- Τα εξαντλητικά ωράρια.
- Η ανεξέλεγκτη εφαρμογή του 13ώρου
- Η καταστρατήγηση της εφαρμογής της ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.
- Η καταστρατήγηση των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας και της εργατικής νομοθεσίας εν γένει.
- Η αδιαφορία της Κυβέρνησης για την μη επιβίωση των εποχικά εργαζομένων μιας και το ταμείο ανεργίας παραμένει καθηλωμένο στους 3μήνες.
- Η ακρίβεια που τσακίζει τον οικογενειακό προϋπολογισμό, μας οδήγησαν στην απόφαση αυτή.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Η τουριστική «ανάπτυξη» που διαφημίζουν κυβέρνηση και μεγαλοξενοδόχοι χτίζεται πάνω στην εξάντληση, την υποαμειβόμενη εργασία, τα ατελείωτα ωράρια και την καταπάτηση κάθε εργασιακού δικαιώματος.
Ενώ τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, οι εργαζόμενοι στον επισιτισμό και τον τουρισμό καλούνται να δουλεύουν χωρίς ωράριο, χωρίς προσωπική ζωή, με μισθούς που δεν φτάνουν ούτε για τα στοιχειώδη. Η εντατικοποίηση έχει γίνει κανόνας, τα εργατικά ατυχήματα πολλαπλασιάζονται και η εργοδοτική αυθαιρεσία παρουσιάζεται ως «κανονικότητα».
Δεν θα γίνουμε οι σύγχρονοι δούλοι των πεντάστερων κερδών τους.
Απαιτούμε:
- Ουσιαστικές αυξήσεις σε μισθούς και ημερομίσθια.
- Υποχρεωτική εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας σε όλο τον κλάδο.
- Κατοχύρωση του 5νθήμερου – 8ωρου και πληρωμή κάθε υπερωρίας.
- Μέτρα υγείας και ασφάλειας σε όλους τους χώρους εργασίας.
- Άμεση ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών απέναντι στη μαύρη και αδήλωτη εργασία.
- Προστασία των εποχικά εργαζομένων και πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα καθώς και
- Την επαναφορά της χρονικής ισχύος στα προ μνημονίου επίπεδα
Στις 24 Ιουνίου στέλνουμε ξεκάθαρο μήνυμα: χωρίς εμάς δεν λειτουργεί κανένα ξενοδοχείο, κανένα εστιατόριο, κανένα τουριστικό κατάστημα. Εμείς παράγουμε τον πλούτο και έχουμε τη δύναμη να διεκδικήσουμε όσα μας ανήκουν.
Απέναντι στην εργοδοτική αλαζονεία και την κυβερνητική ανοχή, απαντάμε με οργάνωση, ενότητα και αγώνα.
Κανένας εργαζόμενος στη δουλειά!
Όλοι στην απεργία στις 24 Ιουνίου 2026!
Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας – διαλέγουμε τις ζωές μας.
Με μαζική συμμετοχή, αποφασιστικότητα και αλληλεγγύη, μπορούμε να
επιβάλουμε το δίκιο των εργαζομένων.
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ – ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ
ΣΤΙΣ 24/06/2026 & ΩΡΑ 11:00π.μ. ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Να επιβάλλουμε τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας απέναντι στους νόμους της κυβέρνησης και των αφεντικών
Τετάρτη 24 Ιούνη απεργία σε επισιτισμό-τουρισμό, κατασκευές, τρόφιμα-ποτά
Την Τετάρτη 24/6 τρεις μεγάλοι κλάδοι εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα θα είναι στον δρόμο μετά τις αποφάσεις σωματείων και ομοσπονδιών για προκήρυξη απεργίας, με βασικά αιτήματα την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με αυξήσεις στους μισθούς και μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας.
Εκείνη την ημέρα απεργούν η Ομοσπονδία Οικοδόμων, το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών, οι εργαζόμενοι στον Επισιτισμό-Τουρισμό, η Ομοσπονδία Γάλακτος – Τροφίμων, ενώ την ίδια μέρα απεργούν οι εργαζόμενοι στις Περιφέρειες. Το Σωματείο Εργαζομένων στο έργο του Ελληνικού έχει πάρει απόφαση για 48ωρη απεργία στις 23 και 24 Ιούνη. Έτσι η απεργία στις 24 Ιούνη αποτελεί σημαντικό σταθμό διεκδίκησης απέναντι στην εργοδοσία και την κυβέρνηση.
Στις 24 Ιούνη απεργούμε:
-
Για Συλλογικές συμβάσεις εργασίας με ριζικές αυξήσεις στους μισθούς και μείωση των ωρών εργασίας. Για να καλύπτονται και πάλι με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας οι εργαζόμενες/οι με εξαρτημένη σχέση εργασίας ανεξάρτητα του τρόπου πληρωμής τους (πχ μπλοκάκι). Γιατί ενώ τα κέρδη για τα αφεντικά αυξάνουν διαρκώς, κυβέρνηση πανηγυρίζει για την αύξηση του κατώτατου μισθού ύψους κατά 39! ευρώ τον μήνα, ενώ την ίδια ώρα δίνει δισ. για εξοπλισμούς, για τους ΟΠΕΚΕΠΕδες, για φοροαπαλλαγές στο κεφάλαιο.
-
Ενάντια στα εργοδοτικά εγκλήματα στους χώρους εργασίας στο όνομα της «ανάπτυξης». Ενάντια στα 13ώρα και στην 6ήμερη εργασία στα εργοτάξια και σε άλλους χώρους που συχνά παρατείνεται και την Κυριακή. Ενάντια στα ματωμένα «χρονοδιαγράμματα» των μεγάλων έργων, στην εντατικοποίηση στον κλάδο του επισιτισμού – τουρισμού και στον κλάδο των τροφίμων – ποτών που αυτήν την περίοδο δουλεύουν με εξαντλητικά ωράρια για να κάνουν ρεκόρ κερδών οι βιομήχανοι και οι ξενοδόχοι. Για μέτρα ασφαλείας στους χώρους δουλειάς και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας. Για μην θρηνήσουμε άλλες «ΒΙΟΛΑΝΤΕΣ», άλλους νεκρούς οικοδόμους στα εργοτάξια, για να μην θρηνούμε καθημερινά νεκρούς ντελιβεράδες.
-
Ενάντια στα ματωμένα «υπερπλεονάσματα», την «αέναη λιτότητα», με μόνη εξαίρεση τις πολεμικές δαπάνες, την προστασία των «επενδυτών» αντί των εργαζομένων. Για να μην πληρώσουμε άλλες δαπάνες για τους εξοπλισμούς και τους πολέμους τους, αλλά για να δοθούν τα χρήματα για τις κοινωνικές ανάγκες Για να μην πληρώσουμε το νέο κύμα ακρίβειας στα βασικά αγαθά και στη στέγη.
-
Ενάντια στον πόλεμο και την εμπλοκή της Ελλάδας στο πλευρό των δολοφόνων των λαών ΗΠΑ-Ισραήλ-ΝΑΤΟ που διαλύουν λαούς και κοινωνίες, μοιράζουν γη και πόρους, επιδιώκουν να αφανίσουν τον Παλαιστινιακό λαό και τους άλλους λαούς στην περιοχή.
Στις 24 Ιούνη απεργούμε γιατί δε θα μας σώσει κανένας επίδοξος «σωτήρας», ούτε και η ξεπουλημένη ηγεσία της ΓΣΕΕ. Οργανωνόμαστε και παλεύουμε για όσα μας ανήκουν.
Απεργούμε γιατί δεν αποδεχόμαστε τη φτώχεια ως «κανονικότητα», τον πόλεμο ως «αναγκαιότητα», τη ζωή-λάστιχο ως «μοντέρνα εργασία». Παλεύουμε για να ανατραπεί η κυβέρνηση της φτώχειας και του πολέμου, για να ηττηθεί η πολιτική κεφαλαίου-ΕΕ-ΝΑΤΟ.
Παλεύουμε για την επιτυχία της απεργία στις 24 Ιούνη, αλλά και για να έχει συνέχεια και κλιμάκωση. Με οργάνωση από τα κάτω, με συνελεύσεις, με επιτροπές αγώνα και συντονισμό σωματείων, να βάλουμε στο κέντρο τις δικές μας ανάγκες.
Καλέσματα/αφίσες ανα πόλη:
Θεσσαλονίκη:
Ελευθεριακή Συνέλευση για την ταξική οργάνωση στη βάση | ΕΣΤΟΒ

4 Ιουνίου | 10:00 | Electra Palace
Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε μια έντονη επίθεση από κράτος και κεφάλαιο στα φτωχά και καταπιεσμένα κοινωνικά στρώματα, ως απόρροια της νεοφιλελεύθερης διαχείρισης της κρίσης του καπιταλισμού. Βλέπουμε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο την εγκληματική φύση του κρατικού-καπιταλιστικού συστήματος και τις βασικές προτεραιότητές του, δηλαδή την υποβάθμιση της ανθρώπινης ζωής σε βαθμό απαξίωσης, τη μεγιστοποίηση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου, την αναβάθμιση της καταστολής απέναντι σε οποιαδήποτε κοινωνική-ταξική αντίσταση και την προληπτική επέκτασή της στο κοινωνικό σώμα.
Στα πλαίσια αυτά, η κατάσταση διαμορφώνεται με ασφυκτικούς όρους για τους ανθρώπους της τάξης μας. Κατακόρυφη αύξηση των τιμών στα βασικά κοινωνικά αγαθά και σε σημαντικά προϊόντα, όπως στα καύσιμα, στο ηλεκτρικό ρεύμα, στη θέρμανση, στο ψωμί κλπ. Την ίδια στιγμή, ο μισθός δεν φτάνει μέχρι το τέλος του μήνα για τη μεγάλη πλειοψηφία των καταπιεσμένων, ενώ τα αφεντικά σε μια σειρά κλάδων, όπως και το κράτος, πανηγυρίζουν για κέρδη και μεγάλα πλεονάσματα αντίστοιχα. Παράλληλα, οι πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας και οι εξώσεις εντείνονται. Ακόμη και οι πιο βασικές ανάγκες μας καλύπτονται είτε με μεγάλη δυσκολία, είτε δεν καλύπτονται καθόλου.
Παράλληλα, η νέα πραγματικότητα στον ελλαδικό χώρο είναι οι άνθρωποι της τάξης μας που ξεκινούν για δουλειά και δεν ξέρουν αν θα γυρίσουν σπίτι. Σύμφωνα μάλιστα με τα πρόσφατα στοιχεία του ΟΣΕΤΕΕ (Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδος) που δημοσιοποιήθηκαν στις 23 Απριλίου 2026, γίνεται σαφής η έντονη αυξητική τάση των περιστατικών αυτών τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα από το 2022 και μετά. Στον κλάδο του επισιτισμού – τουρισμού τα εργατικά ατυχήματα έχουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια, λόγω της εντατικοποίησης της εργασίας, των εξαντλητικών ωραρίων καθώς και της ανεπαρκούς τήρησης των κανόνων υγείας και ασφάλειας. Πολλά περιστατικά περιλαμβάνουν τραυματισμούς σε χώρους παρασκευής αλλά και ατυχήματα λόγω διαρροών υγραερίου σε ξενοδοχεία. Ακόμη, δεν είναι λίγα τα περιστατικά από εγκαύματα και τραυματισμούς σε κουζίνες, πτώσεις και γλιστρήματα σε χώρους εστίασης λόγω υγρών επιφανειών, ηλεκτροπληξίες και εκρήξεις από ελλιπή συντήρηση επαγγελματικών εγκαταστάσεων και ηλεκτρικών συσκευών αλλά και από μυοσκελετικές κακώσεις λόγω της συνεχούς ορθοστασίας, τη μεταφορά βαριών αντικειμένων και την φυσική εξάντληση των εργαζομένων, ειδικά όσων εργάζονται τους θερινούς μήνες της μεγάλης τουριστικής περιόδου.
Στον κλάδο του επισιτισμού – τουρισμού, πέρα των όσων αναφέρθηκαν παραπάνω ως αντικειμενικές συνθήκες που οδηγούν σε αυξητική τάση των εργατικών ατυχημάτων έρχονται να προστεθούν οι κακές συνθήκες εργασίας, όπου τις περισσότερες φορές δεν τηρούνται καν τα νόμιμα και προβλεπόμενα από την νομοθεσία. Χαμηλοί μισθοί, εξαντλητικά ωράρια, ανασφάλιστη ή μερικώς ασφαλισμένη εργασία, υπερωρίες που δεν πληρώνονται και βάρδιες σε βραδινά, Κυριακές και αργίες που δεν πληρώνονται με βάση την νόμιμη προσαύξηση. Μη καταβολή δώρων (Χριστούγεννα, Πάσχα και επίδομα αδείας το καλοκαίρι) ή μερική καταβολή τους ενώ οι άδειες δεν δίνονται πάντα και όταν δίνονται καταχωρούνται ως ρεπό για να μη πληρώνονται κανονικά. Τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας είναι, δηλαδή, ανύπαρκτα αφήνοντας τα αφεντικά ελεύθερα να προχωρούν σε κάθε είδους ασυδοσία.
Ο κλάδος επηρεάζεται φυσικά και από τη θεσμοθέτηση της 13ωρης εργασίας και της 6ήμερης εργασίας που συνθέτουν το σύγχρονο εργασιακό τοπίο. Αποσύνθεση του ασφαλιστικού συστήματος, επίθεση στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, απελευθέρωση των απολύσεων, τσεκούρωμα μισθών και συντάξεων, απορρύθμιση και ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων οδηγούν στην όλο και μεγαλύτερη καταπάτηση των κατακτήσεων που κατά σειρά ετών βάλλονται από το κράτος και το κεφάλαιο.
Μέσα σε αυτή τη συνθήκη, οι εργαζόμενοι στον επισιτισμό – τουρισμό πρέπει να αντιμετωπίσουν τα μεγάλα κύματα τουρισμού. Η εργασία σε σεζόν στην Ελλάδα απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενες κάθε χρόνο σε τουριστικούς προορισμούς και νησιά, με τις συνθήκες εργασίας που περιγράφηκαν παραπάνω να ισχύουν σε δυσμενέστερο βαθμό, λόγω των απαιτήσεων των αφεντικών να ικανοποιούνται οι τουρίστες που φέρνουν χρήματα στη χώρα σε βάρος της προστασίας των εργαζομένων, οι οποίοι δουλεύουν σε ακραίες συνθήκες καύσωνα με υπερωρίες και συχνά χωρίς κανένα ρεπό.
Ταυτόχρονα, εντός των παραπάνω πλαισίων, τα τελευταία χρόνια τα ενδεχόμενα ενός γενικευμένου πολέμου όλο και φουντώνουν, με τις πολεμικές προετοιμασίες να εντείνονται, με τα μέτωπα των πολέμων παγκοσμίως να βαθαίνουν και να πληθαίνουν και τις οικονομίες να παίρνουν διαρκώς μια όλο και περισσότερο πολεμική κατεύθυνση. Φυσικά, τις επιπτώσεις όλων των παραπάνω, για άλλη μια φορά καλείται να πληρώσει η τάξη μας, η οποία βέβαια τις βιώνει διαχρονικά με τη μορφή της φτώχειας, της εξαθλίωσης, του ξεριζωμού και του θανάτου.
Τα αφεντικά του τόπου και οι πολιτικοί τους αυλικοί δεν παραμένουν αμέτοχοι στη συγκυρία. Αντιθέτως, το ελληνικό κράτος και κεφάλαιο συντάσσονται σταθερά, αλλά και όλο και πιο ενεργά, πίσω από τα συμφέροντα ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ και του γενοκτονικού κράτους του Ισραήλ συμμετέχοντας σε όλα τα ενεργά πολεμικά μέτωπα και στους πολεμικούς σχεδιασμούς, προσδοκώντας μερίδιο της λείας. Έτσι, η πολεμική εμπλοκή του ελληνικού κράτους βαθαίνει, ενώ ο κίνδυνος να βρεθεί η περιοχή ως στόχος πολεμικών αντιποίνων όλο και αυξάνεται. Ιδιαίτερα σε μια περίοδο κατά την οποία ΗΠΑ και Ισραήλ αιματοκυλούν τη Μέση Ανατολή και οξύνουν την αντιπαράθεση σε όλα τα μέτωπα, ενώ παράλληλα το ελληνικό κράτος προσπαθεί να πάρει ρόλο «πρωτοπαλίκαρου» στο αιματοκύλισμα, υποστηρίζοντας τους «κομβικούς» συμμάχους του, την ίδια στιγμή που η ελληνική επικράτεια αποτελεί μια απέραντη ΝΑΤΟ-ική βάση.
Εμείς ως εργαζόμενοι/ες και αναρχικοί/ες έχουμε ανάγκη να αγωνιστούμε αυτόνομα με μαχητικούς όρους. Θεωρούμε ότι η δύναμη της εργατικής τάξης έρχεται από τα κάτω, όταν αυτή οργανώνεται, μακριά από οποιαδήποτε λογική ανάθεσης και καθοδήγησης, με βάση την οριζοντιότητα, την ισότητα, την αλληλεγγύη, τη συμμετοχικότητα και τη συνδιαμόρφωση στις αποφάσεις, δηλαδή, με βάση ελευθεριακά χαρακτηριστικά. Έτσι, οι εργαζόμενοι/ες μπορούν πράγματι να πάρουν τους αγώνες τους και τις ζωές τους στα χέρια τους, να αρχίζουν να χειραφετούνται και να δημιουργούν μια πραγματικά ζωντανή και αγωνιστική δυναμική, που δεν θα συνθηκολογεί, δεν θα ξεπουλάει και δεν θα σβήνει τους αγώνες, αλλά θα αγωνίζεται με τους δικούς της όρους.
ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΊΣ ΜΙΣΘΟΙ ΚΑΙ ΩΡΑΡΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟ – ΤΟΥΡΙΣΜΟ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ – ΤΑΞΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ
ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ – ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΩΡΩΝ, ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΔΕΙΩΝ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ 13ΩΡΗΣ 6ΗΜΕΡΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΝΕΚΡΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ – ΕΧΟΥΜΕ ΤΑΞΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ
Η ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ – ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ
Αθήνα:
Αναρχική Συλλογικότητα F.Ascaso
24 Ιούνη: Απεργία σε Εστίαση – Τουρισμό – Κατασκευές – Τρόφιμα/Ποτά – Περιφέρειες
Κανένας/Καμία για δουλειά όλοι στις απεργιακές συγκεντρώσεις.
ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΑΙΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ
ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΣΘΩΤΗ ΣΚΛΑΒΙΑ
Συγκέντρωση 11:00 στο Υπουργείο Εργασίας
Αθήνα/Γιάννενα:
ΤΑΞΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ
24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ στον κλάδο ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΑΘΗΝΑ: 11.00 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΓΙΑΝΝΕΝΑ! 10.00 ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
Η ΟΡΓΗ ΚΑΙ Η ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΓΩΝΑΣ!
Συνάδελφοι,
είμαστε εμείς που κινούμε την τουριστική οικονομία της πόλης, από τα ξενοδοχεία τα εστιατόρια τα μικρά μαγαζιά και τα delivery. Πάνω στον ιδρώτα μας πατάει η κερδοφορία τους. Πάνω στα σπαστά και εξαντλητικά ωράρια. Πάνω στα 10ωρα και 12ωρα ”αφού τώρα έχει δουλειά τι να κάνουμε”. Πάνω στα δύο και τρία πόστα που καλύπτουμε «γιατί δεν έχει και πολλή δουλειά, τι να πάρω άτομο» Πάνω στην εντατικοποίηση της δουλειάς, με το διάλειμμα να θεωρείται πολυτέλεια. Με δώρα και άδειες κουτσουρεμένα αφού «εντάξει έχει και καλά πουρμπουάρ εδώ». Με αποτέλεσμα τα εγκλήματα της εργοδοσίας να διαδέχονται το ένα το άλλο. Ένας νεκρός εργαζόμενος κάθε μέρα, αλλά «εντάξει μωρέ πέρασε κι αυτός το stop».
Αυτή την πραγματικότητα έχουν διαμορφώσει η εργοδοσία και το κεφάλαιο με την επίθεσή τους. Αυτήν εξυπηρετούν και νομοθετούν οι κυβερνήσεις τους με απανωτούς αντεργατικούς νόμους που τσακίζουν τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις και αυξάνουν την κερδοφορία τους.
Πάνω στο χτύπημα των δικαιωμάτων μας αυτοί κερδοφορούν και από την πλευρά τους δεν έχουν κανένα λόγο να σταματήσουν, όσο δεν έχουν απέναντι κάτι να τους αποτρέπει να το κάνουν. Δηλαδή να βρούνε τους εργαζόμενους οργανωμένους και αποφασισμένους να βάλλουν φραγμό σε αυτή την κατεύθυνση και να διεκδικήσουν τα δίκια τους.
Γνωρίζουν ότι είμαστε οργισμένοι. Γι’ αυτό βλέπουμε να δημιουργούνται και να διαλύονται κόμματα. Αναζητάνε τον επόμενο διαχειριστή που θα κατευνάσει αυτή την οργή και θα συνεχίσει την ίδια αντιλαϊκή πολιτική. Δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα από αυτές τις διεργασίες.
Το μόνο που έχουμε είναι η οργάνωση και η συγκρότηση της πάλης μας ενάντια σε αυτή την πολιτική. Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, κόντρα στις συνδικαλιστικές ηγεσίες που υπονόμευσαν την απεργία από την πρώτη μέρα με τη στάση τους. Που δεν ανακοινώθηκε πλατιά, που δεν καλέστηκε μια γενική συνέλευση ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους εργαζόμενους να συζητήσουν, να αποφασίσουν και να δράσουν. Κόντρα στις λογικές του συμβιβασμού και της ανάθεσης να συγκροτήσουμε μαζικό κίνημα σύγκρουσης με το κεφάλαιο και την εργοδοσία.
Να παλέψουμε για:
-Συλλογικές συμβάσεις εργασίας με πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς
-Συνθήκες ασφάλειας και ανθρώπινα ωράρια
– Δουλειά και ζωή με δικαιώματα

