Κατά κύματα έρχονται οι αντιδραστικές κυβερνητικές πολιτικές στην Παιδεία, η οποία αντιμετωπίζεται ως αγορά και οι μαθητές με τους καθηγητές τους ως πελάτες. Στο στόχαστρο τώρα των ταξικών πολιτικών τους είναι τα δημόσια σχολεία που οδηγούν στη διάλυση στο βωμό της ιδιωτικοποίησης και αυτών. Υπό το περιτύλιγμα των Ωνάσειων σχολείων, μετατρέπουν 22 γυμνάσια και λύκεια σε αρένα ταξικής ανταγωνιστικότητας. Μεταξύ αυτών το 3ο ΓΕΛ και 6ο Γυμνάσιο Κορδελιού – Ευόσμου, στα οποία οι μαθητές προχώρησαν σε κατάληψη και εξαγγέλθηκαν κινητοποιήσεις από την Δευτέρα. Ενώ στο 60ο Γυμνάσιο Κυψέλης το ΥΠΑΙΘ έστειλε αστυνομικές δυνάμεις μπροστά στις αντιδράσεις μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
>ΚΟΡΔΕΛΙΟ – ΕΥΟΣΜΟΣ Στο χορό των διαμαρτυριών και κινητοποιήσεων μπαίνουν οι μαθητές και οι γονείς τους στα υπό μετατροπή δημόσια σχολεία σε Ωνάσεια. Συγκεκριμένα, οι μαθητές του 3ου ΓΕΛ και του 6ου Γυμνασίου Κορδελιού -Ευόσμου προχώρησαν σε κατάληψη, αντιδρώντας στη μετατροπή των σχολείων τους σε Ωνάσεια που θα τους διώξει όπως λένε από τα σχολεία τους.
Τη Δευτέρα 27/1 στις 8:30 π.μ., προγραμματίζουν πορεία από το σχολειο τους προς το Δημαρχείο Ευόσμου – Κορδελιού, μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Επίσης την Τετάρτη 29/1 στις 18:30 η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο Ευόσμου, τονίζοντας ότι τα παιδιά δεν θα έχουν πρόσβαση στο σχολείο τους αφού θα επιλέγονται με εξετάσεις.
>ΚΥΨΕΛΗ Με την αστυνομοκρατία επιδιώκει η κυβέρνηση να περάσει τη δημιουργία 22 Ωνάσειων σχολείων, όπως έκανε στο 60ο Γυμνάσιο Κυψέλης το οποίο προορίζεται γι αυτό το σκοπό. Άμεσες είναι οι αντιδράσεις, με την Πρωτοβουλία γονέων Κυψέλης να καταγγέλλει ότι:
Δεν υπάρχει τίποτε βαθύτερα ταξικό στη σύγχρονη εκπαίδευση από συστήματα εισαγωγής μαθητ(ρι)ών ανάλογα με τις (υψηλές) επιδόσεις σε αντίστοιχες εξετάσεις -που προϋποθέτουν κι αντίστοιχη προετοιμασία φυσικά. Δεν υπάρχει τίποτε πιο κανιβαλικό (στη σύγχρονη εκπαίδευση) από τη μετέπειτα θηριώδη μεταχείριση των παιδιών ως «αλόγων κούρσας» εντός ενός αμερικανικού μοντέλου επιδότησης ανταγωνιστικών «ομίλων και συνόλων».
>Πόπη Σαραϊδάρη, μέλος ΔΣ Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης